Mi avevano già parlato di KPMG come una multinazionale dove
i ritmi e i volumi di lavoro a cui si viene sottoposti, schiacciano completamente la vita privata e personale.
Entrandoci a lavorare non ho voluto dar peso a quelle parole, ma ben presto mi sono reso conto che ciò che mi avevano detto era fondato..
Ho purtroppo trovato un ambiente di lavoro molto ostile, con colleghi che facevano la spia al mio referente quando mi permettevo, quelle pochissime volte, di fare le mie 8 ore lavorative non tenendo conto delle Nmila ore di straordinario svolte per loro a COSTO ZERO.
Ho purtroppo avuto come project leader una persona non tecnica, e quindi totalmente inadeguata al ruolo che KPMG gli ha affidato.
Di conseguenza non riusciva a capire e sensibilizzarsi circa le tempistiche che gli davo specificandone le ragioni tecniche che impattavano sulle tempistiche che si aspettava.
Sono stato rimproverato dallo stesso più volte, quando non riuscivo a risolvere nei "suoi tempi" delle problematiche tecniche in cui mi imbattevo, non dandomi invece supporto alla risoluzione delle stesse.
Ben presto non mi sono stupito nel vedere che in KPMG c'è molto turn-over; ossia dipendenti che entrano a lavorarci con i migliori intenti, per poi scappare a gambe levate dopo pochi mesi o pochi anni di lavoro...così come ho fatto io.
Un'altra cosa che ho visto parlando con molti di loro, è che c'è molto malcontento, ed anche di questo non mi stupisco.
Per concludere, se vi piace lavorare come i
Grande opportunità di imparare cose sempre differenti
Questa multinazionale mi ha permesso di conoscere tante realtà societarie e del mercato differenti tra loro, potendo così mettermi sempre in gioco in situazioni nuove e stimolanti, imparando sempre più, implementando le mie conoscenze, socializzando con team diversi, migliorando le mie capacità e scoprendo anche lati nuovi del mio carattere.
I ritmi spesso sono frenetici, abbiamo delle scadenze da rispettare, ma questo ti fa aumenatre il senso dell'organizzazione e la necessità di programmare il più possibile gli impegni.
Principalmente è lavoro d'ufficio svolto nell'arco della giornata, essendo una multinazionale ti offre l'opportunità di conoscere sempre gente nuova e interessante.
La parte più difficile del mio lavoro è il fatto che per me si trova fuori sede, sono pendolare e spesso ci troviamo vincolati dai mezzi di trasporto. Inoltre il fatto di essere una grande realtà da un lato ti offre occasioni meravigliose, in poco tempo riesci ad imparare tanto e sotto diversi settori/aspetti, ma dall'altro lato spesso ti senti uno tra tanti.
Proticket restaurant, partecipazione ad eventi, cellulare aziendale e altri benefit, opportunità di vedere realtà diverse, turnover del personale in modo da consocere sempre gente nuova
Controritmi frenetici, posizione distante dall'abitazione, spesso i lavori sono fuori sede
La mia esperienza con Kpmg ha dei lati contrastanti, se da una parte la società ti "coccola" con molti benefit, cerca di tenerti informato sul mercato, cerca di creare un ambiente inclusivo privo di pregiudizi e cerca di includerti nelle sue iniziative interne dall'altro trovi un'incompetenza allarmante di alcuni Manager, dove molto spesso questi ultimi spalleggiano comportamenti di nonnismo e di denigrazione da parte dei loro preferiti verso gli altri membri del Team.
Come società è ottima, si hanno molte occasioni per imparare cose nuove e in base al Manager con cui entri in contatto hai forti possibilità di un salto di carriera, se hai la sfortuna di capitare con manager incapaci che non sanno quale è il loro ruolo e il loro posto sei fregato nel momento in cui non riesci ad entrare nelle loro grazie.
Per chiudere, le valutazioni annue sono una farsa, non si riesce a capire come vieni valutato e sulla base di cosa visto che molto spesso chi deve valutare chiede un feedback sul tuo lavoro ad altri non sapendo cosa fai realmente.
ProBuoni pasto, bonus produzione, benefit vari in base al ruolo
ControPoca crescita se non entri nelle grazie del manager, premio produzione inesistente, molto fumo ma niente arrosto
Ambiente di lavoro organizzato, professionale, elegante,
KPMG è una società che si colloca, all'interno di un'ideale classifica della qualità delle aziende italiane, ad un livello molto elevato.
Organizzati, professionalmente preparati, tecnicamente competenti, i consulenti di KPMG sojno in grado di fornire un prodotto che risponde alle esigenze del cliente.
Disponibili, collaborativi, non danno mai la senzazione di lasciare i propri colleghi soli e abbandonati anche nelle circostanze più difficili che, inevitabilmente, si propongono nella vita quotidiana, lavorativa e non.
Ho imparato molto da loro in tutti questi anni e, nonostante sia un free lance, non mi sono mai sentito escluso dal novero degli appartenenti all'azienda.
Il mio lavoro cambia in continuazione, quindi non esiste una giornata tipica. E forse, questa è la parte del mio lavoro più difficile e più stimolante nel contempo.
L'aspetto negatvo del mio rapporto con l'azienda è rappresentato dalla estrema variabilità del mio compenso, che si modifica in virtù dei contratti trimestrali (altr aspetto negativo) con i quali sono impiegato.
ProOrganizzazione - Assistenza - Network
ControContratti trimestrali - variabilità del compenso
- si alternano periodi di intenso lavoro, dinamici e con tante ore di straordinario a periodi praticamente scarichi di lavoro;
- le attività sono routinarie e spesso di poco concetto;
- la gestione della struttura per cui lavoro è scarsa, poca attenzione nei confronti dei dipendenti, ferie/permessi approvate con molto ritardo o addirittura senza risposta; nei periodi pieni di lavoro si pretende orario straordinario e sabati lavorativi e in generale vi è poca fiducia nel lavoro da noi svolto;
- workplace culture molto positiva;
- la parte più difficile del mio lavoro è la gestione giornaliera delle attività sulla base di scadenze e ore budget stimate (che andrebbero rispettate fatta eccezione per le attività evidentemente sotto stimate) nonché la ricostruzione su base quindicinale delle attività svolte e dei contratti su cui caricare le ore;
- la parte più piacevole è stata l'esperienza nello studio associato (Kstudio di KPMG) della durata di 4 mesi come supporto ai fiscalisti nella predisposizione di modelli 730 e unici,
Proambiente lavorativo giovane e dinamico
Controdisorganizzazione e poca attenzione per il personale
Esperienza sicuramente in grado di formare e approfondire tematiche relative ai diversi settori in cui operano le aziende in un'ottica a 360°. La parte più stimolante è, infatti, la possibilità di entrare nel core business di un cliente e capire, di volta in volta, quali sono le principali tematiche da affrontare.
Tale attività di revisione presuppone e, all'inizio aiuta, alla comprensione e approfondimento dei principi contabili nazionali/internazionali che trovano applicazione nella redazione del bilancio.
Un altro vantaggio consiste nella possibilità di rapportasi quotidianamente con i referenti della società cliente, entrando nel merito dell'attività che viene svolta.
D'altro canto, la forte predisposizione al problem solving, alla comunicazione e propensione al lavoro di squadra, diventa elemento essenziale per un corretto svolgimento dell'attività.
Disorganizzazione, incompetenze,egocentrismo, dittatoriale; Elementi principali che caratterizzano l’azienda
Esperienza purtroppo negativa, dato da un ambiente tossico e adulatorio.
Consiglio come prima esperienza solamente per capire che nel mondo dei consulenti soprattutto dei “K” come amano farsi chiamare, è un mondo pieno di catene al collo.
Purtroppo tantissimi giovani invitati inizialmente alla apertura della desiderata “porta del lavoro”, si ritroveranno a doversi vendere di società in società di consulenza per un pezzo di pane
Ovviamente non per tutti ma idea del tutto personale. Tendono a spegnerti quello che nella vita importa veramente.
Venditori di lavoratori umani.
Chi entra è perduto ma con coraggio e tanta furbizia si riesce ad acchiappare le poche cose buone che insegnano per portale con se, magari nel lavoro che si amerà fare.
Ogni giorno sono chiamato a svolgere e completare le attività che mi vengono affidate, che sono diverse a seconda che ci si trovi in un periodo di interim o final.
A prescindere dall'attività di revisione contabile, ritengo come Kpmg sia un ottimo network per permettere ai giovani neo laureati di poter crescere sia dal punto di vista umano che professionale. D'altra parte il lavoro è stressante e soggetto a pressioni, date le scadenze dei lavori molto brevi e quindi poca vita sociale. Detto questo rimane comunque un ambiente molto stimolante, giovane e dinamico, in cui ogni giorno si apprende molto sia dal lavoro che dalle persone con le quali lavori.
ProBuoni pasto, laptop, cellulare, rimborso spese
ControClima stressante, forte pressione, nessun orario, no vita sociale
We worked every day from 9a.m. to 7-8p.m. It has been an useful and interesting experience, especially because it was my first job after graduating. I improved my relationship skills ( creating a succesfull contact with client) and time management. I learned italian and US GAAP used to audit clients financial statements. I have now good feeling using MS office (especially Pivot, database, etc on Excel). The hardest part of the job was during winter period, when were were very stressed about the large amount of things to do, and sometimes it has missed a good organisation inside the team. The most enjoyable part of the job was working with peers people having manager 30 years old.
Crescita esponenziale e facile ascesa professionale ma tanto sacrificio
Lavoriamo in team presso la sede amministrativa del cliente, dove in primo luogo analizziamo, verifichiamo e valutiamo il sistema di controllo interno della società prima della chiusura dell'esercizio.
In secondo luogo, dopo la chiusura dell'esercizio ma prima della presentazione del bilancio, verifichiamo su base campionaria la correttezza delle procedure amministrative e le corrette registrazioni contabili.
Il lavoro ci permette di toccare tutte le aree di bilancio.
L'aspetto migliore è la crescita esponenziale e una facile ascesa professionale.
L'aspetto negativo è la quantità di lavoro con circa 11 ore al giorno senza gli straordinari.
SUMMARY OF EXPERIENCE
• SharePoint Administrator with 8+ years of work experience in design, installation, configuration, administration, supporting, upgrading, migrating, customization, development SharePoint solutions.
• Excellent understanding of SharePoint capabilities that meet business & collaboration goals.
• Analyzed and documented requirements for SharePoint sites taxonomy and governance.
• Developed Disaster Recovery strategies for SharePoint farm configuration.
• SharePoint Migration from 2007, 2010 to SharePoint 2013 or SharePoint Online.
• Expert knowledge in troubleshooting SharePoint related issues, including end user support.
• Experience in Deployments like web parts, feature, solutions, template or custom workflows and content.
• Experience in implementing different authentication types in SharePoint 2013 like Kerberos and have good knowledge in Forms-based and SAML Claims based.
• Knowledge in SharePoint Object Model.
• Extensively worked with SQL server team in installing and configuring database clusters as well as Transaction Log Shipping of SharePoint Content Databases.
• Responsible for ensuring high availability, scalability, Server Health and performance.
• Responsible for solving a variety of user problems relating to the authentication, permissions, application access, usage and functionality.
• Extensively used InfoPath forms to interact with Web Services and Excel Services.
• Configuration on SharePoint 2010 Migration
Ensuring that partners are aware of meetings for the day by phone call or sms. Ensuring that meeting are not double booked. Ensure that the partner is informed of changes in the diary. Ensuring that meeting rooms have all the facilities and that the equipment is working eg. Conference phones, projector. Ensure that the room is presentable to receive guests. Being proactive by printing out agendas, previous minutes, etc. Allow for adequate travel time in the diaries if the meeting is external.Ensure all catering requirements are met for meetings / workshops. Ensure that diaries are always up to date. Ensure I meet with partners in the morning to go through the weekly and daily activities.Ensuring partners inbox is never undeliverable and always clear out all the mail that is not required.
Photocopying and printing various documents, sometimes on behalf of other colleagues. Making use of a variety of software packages, such as Microsoft Word, Outlook, Powerpoint, Excel, etc., and making sure it is KPMG compliant. Ensure when typing of documents that I have proof read and making sure that there are no spelling errors. Ensure proper grammar has been used. Making sure that the document is KPMG compliant. Making sure that the document is presentable. Making sure that time is chargeable.
Making sure that time is entered correctly with correct project codes when submitting. Making sure all expenses is captured correctly.
Ensure that expenses are allocated to the correct project co
KPMG is the best environment to grow a career regardless of the division or unit you find yourself.
I started as an IT Helpdesk officer and I can tell you that I worked on more than enough laptops/servers than most of my other colleagues ion other organization. In the beginning, we had about 700 users, close to 1000 computers and 20 servers. Currently, the users have grown to 1500, about 2000 computers and 50 servers (VM inclusive).
We are a global firm and our IT infrastructure is line with Global trends and policies. We are involved in more than 10 IT projects yearly ( Removable Media Encryption, Workforce Enablement Programs - involves upgrade to Windows 7 SP1, IE 10, Office 2013, Lync, etc) across the office (please note that our users are very mobile, they are usually on client sites and we must not default on global timelines).
I also manage the SCCM Server, which means all upgrades are downloaded and applied by me, I ensure all servers and computers are adequately patched (Security Patches) on a monthly basis ( Global have issued 100% compliance and Audit Team check quarterly to ensure compliance). I ensure all computers have CCM client so that they can report to the server. I have been involved in Global Desktop Image Engineering for x32 and x64 bits machines.
As the Information Security Officer, I roll out Security Awareness Campaigns on a bi-monthly basis ( covers Social Engineering, Phishing, Protecting Confidential Information, Traveling abroad and Co
Around 9 years of IT experience in all phases of Software Development Life Cycle.
Hands on Experience in installing, configuring, creating, managing, monitoring, and troubleshooting SQL Server 2005, 2008 databases in both Physical and Virtual environments.
Installed Cumulative Updates and service packs for various versions of SQL Servers.
Experience in implementing a perfect backup strategy for the organization.
Upgraded SQL Server 2000 and 2005 databases to higher versions 2008, 2008 R2 and 2012.
Hands on experience with SQL Server and T-SQL in constructing triggers, tables, user functions, views, indexes, user profiles, relational database models, data dictionaries, and data integrity.
Experience in Data transfer and Transformation using tools like DTS, BCP, Bulk Insert & SSIS.
Extensive experience with SQL Performance tuning and transactions analysis, thorough understanding of indices and statistics.
Strong experience in database Backup, Restore and Recovery procedures.
Hands on experience and knowledge of high availability SQL Server solutions, including Replication, SQL Server Clustering, Log Shipping & Database Mirroring.
Experience in using Performance Monitor/Profiler to resolve Dead Locks/Long running queries.
Experience in Supporting Very Large Databases & Troubleshooting the problems.
Experience with analyzing query plans, managing indexes and locks, troubleshooting blocking/ deadlocks.
Excellent communication, analytical,
KPMG as a whole excellent, not all practices LoBs are created equal
i'm no doubt sure than the company as a whole operates more efficiently and effectively than my specific practice did, though i'm sure there are some themes in particular places
PROS
* company "prestige and reputation"--makes you an attractive job applicant/search candidate
* structured get to know the company orientation WBT "training"
* easy to navigate org design/structure practice area (helps to understand biz unit functions)
* true attempt at providing training and "development?" opportunities
* advisory (can't speak for tax and audit or other advisory LoS outside P&C) orientation university sets a decent grounding for learning
* networking is encouraged (also after hours which isn't always a plus for everyone) and events are actually set up to facilitate it. i believe part of it is the drive to push business development down but you NEED business development for success here (its a partner firm) even for your staffing
* clear succession path levels (doesn't mean you'll make it--you better have partners gunning for you--but the path levels are clear)
* opportunity for travel if that appeals
CONS
* i don't know where to start so all i will say is that the people and change practice office in NYC is lead by a partner who is notorious for favoritism, shunning, and exclusion for talent that doesn't fit the "desired" profile. i saw more focus placed on glitzy PPT presentations than meaningful talent content
* terrible terrible onboarding experience beyond the
Proprestige and reputation, structured orientation, networking opportunity
Productive, learning and motivating workplace to be.
KPMG Sierra Leone is a member firm of KPMG International, and provides comprehensive services of audit, accounting, tax, and management consulting in a variety of sectors.
KPMG also provides a wide range of consulting services including, organization development, financial management systems, information technology, manpower training and development, transport and communication, cost control, health care, executive recruitment and search and remuneration and benefit planning.
Our consultants are widely experienced and have been employed in government, industry, and academic life before entering the field of Consultancy. Our consulting division also has the advantage of drawing on the resources of experienced professionals within the general practice division of the firm.
We at KPMG Sierra Leone combine our knowledge of local conditions with the experience and skill that a major accounting firm such as ours can offer, to provide our clients, both national and international, with first class professional services.
At KPMG Sierra Leone, every day was a learning process and the management and staffs were a motivating factor especially for me to be steadfast and be more proactive in the job.
KPMG gives priority to recruiting and training. Their trainee accountants are mostly university graduates, many of them with accounting degrees and I was one of the graduates. All graduates complete a structured training programme which combines practical work experience with an exten
This review is in regards to the EMC team.
From the first day to my last day, I suffered while working at the downtown Los Angeles location. I remember that on my first day, the first thing my boss told me while walking up to meet her was "oh Jesus Christ" for no reason at all. Well, that was a warm welcome. I was always made to feel that I was unwelcomed at the company and I am not sure why. No matter how much I put in terms of effort, I was always told some nonsense of how I could better do things. I would get stared at randomly with no effort to conceal it. I felt that some individuals were doing their best to get me fired. So much was the discomfort that I eventually had to talk with the Human Resources which led me to leaving the position.
The training was abysmal. Training was a by-product of people's schedule. If there was time on their schedule for training, then there will be training. There was no training for itself. While in training, nothing was formal or organized. You just had to shadow fellow employees which was not the best way to go about this because of the nature of the position. Absolutely no manuals were given as a reference. You had to rely on asking questions to your peers.
The company atmosphere was infected with the attitude of "I got hired here so I am awesome". Too many people had an inflated sense of themselves. Efforts were made to "prove" how they are better than you. If you made any attempt to seem intelligent about anyt
Вкратце о моей истории:
Чтобы вы понимали, сейчас заканчиваю бакалавриат топ-3 экономических вузов Москвы с красным дипломом, помимо этого училась за границей в течение полугода(поступив на бюджет), отлично владею английским, имею годовой опыт работы и являюсь далеко не глупым человеком.
Откликнувшись на хедхантере на вакансию стажера в департамент консалтинга , со мной связалась HR и скинула онлайн-тест(английский+математика). После успешного прохождения теста был следующий этап - решение кейса ( в моем случае попросили сделать презентацию, в которой нужно было провести анализ компании). После выполнения задания, через два дня со мной снова связалась HR и попросила записать видео-интервью (вопросы больше мотивационного типа, а также на знание индустрии, в которой мне предстояло работать).
Итак, все перечисленные этапы пройдены, после чего HR приглашает на собеседование к ним в офис. Приезжаю за 10 мин и ожидаю менеджера. Он опоздал на 20 минут, попросил рассказать о себе, опыте работы и задал пару вопросов относительно презентации, не спросив ничего насчет знания английского(в вакансии они строго требовали уровень Advanced). Все собеседование длилось буквально минут 20-30 ,я абсолютно не нервничала (тк имею опыт прохождения собеседований) и была уверена, что собеседование прошло хорошо. Особенно после того, когда менеджер в конце нашего диалога сказал, что рассчитывает увидеть меня в их команде и что ему очень понравилась моя презентация.
Последним этапом (казалось б
Long hours and no overtime. You get pigeon-holed. They layoff and scare employees.
People here are great. You work with very bright individuals, and everyone is nice and tries to help you out. There is still office politics, but it at least stays hidden/behind the scenes. While the people are nice, everyone is ridiculously busy, so no one has time to teach you anything.
They send you to a "lakehouse" which is a KPMG-owned resort in Florida for training. It is extremely nice, and the food is some of the best you'll ever have in your life. They don't let you leave the resort or do anything else while you are there, and they don't let you bring family.
They do layoffs to scare employees (while continuously hiring new ones), and in the next week they send out official emails mandating 55 hour minimums from mid-July to mid-October. They'd prefer to force people out instead of lay them off and give them layoff packages.
Don't expect a work-life balance. Work is life, you'll have to figure out how to make things balance. You'll do tons of unpaid overtime. You don't get time off if you are sick either unless you are actually dying.
They have a hybrid work environment with 3 days in office which is nice. They are very strict about having 3 days, so if you only come in two days, you'll need to do 4 the next week. If you don't they'll hold you back from promotions.
They like to pigeon-hole you into one area of tax very quickly. They'll tell you before you get hired that you'll get exposed to this and that - wrong. You'll do one thing. They also "butter-up" or in
ProYou get big-4 on your resume, lots of advancement opportunities at lower levels, hybrid flexibility, they
ControWork-life balance, no overtime pay, deceiving hiring policies, bad software
Information security advisory engagements for clients in Financial Services, Technology, Engineering, Manufacturing, ISP and the Public Sector.
- Implementation of Information security management systems based on ISO/IEC 27001 standard for IT operations, Data Centre, Software development, outsourced service and supporting functions including gap analysis and pre-certification audits.
- Develop and Review Information Security policies, procedures and guidelines in order to bring them up to the ISO/IEC 27001 standard level, provide guidelines on backups, recovery procedures, business continuity planning (BCP) as well as Disaster Recovery Planning (DRP).
- Conducted Reviews of Disaster recovery and Data center sites and provided recommendations to improve their existing Environment.
- Development of Information Security Risk Assessment & Risk Treatment Plans.
- Conducting Internal and External Vulnerability assessments & penetration testing for IT Infrastructures.
- Conducting Web Application & Mobile Application Security Reviews.
- Provide consultancy services in order to enable the client to bolster their front-line defense of networks and protect information from unauthorized access and violations.
- Reviewing of Database configuration checks such as database architecture, data structures, and tables as well as reviewing Administrative controls.
- Conducting Network Devices, Firewalls, Web Application Firewalls, and Server Security Configuration & network architecture reviews.
- Assessment of Network infrastructures and making recommendations on network performance, capacity planning, and hardware sizing and
ProGood work exposure from the begining
ControLow Salary Scale
Domande e risposte su KPMG
Quali sono i criteri applicati da KPMG per le ferie? Quanti giorni allanno hai a disposizione?
Domandato in data 9 ago 2018
Dipende dal periodo, tendenzialmente in agosto
Risposto in data 12 set 2023
26 giorni da CCCNL Commercio
Risposto in data 30 mag 2022
Da quante ore è composta in media una giornata lavorativa presso KPMG?
Domandato in data 20 mag 2018
11 ore mediamente con picchi di 13
Risposto in data 24 nov 2021
Circa 10/12h al giorno, alcune volte anche il week-end.
Spesso vi è questa cultura distorsiva secondo la quale se non lavori almeno 10h al giorno sei un "fannullone" quando invece molti già verso le 18/19 iniziano a farsi gli affarazzi propri!
Risposto in data 23 feb 2020
Quali suggerimenti o consigli daresti a qualcuno che vuole sostenere un colloquio presso KPMG?
Domandato in data 29 apr 2020
Il colloquio tecnico è inesistente, il colloquio in inglese è abbastanza facile se parli inglese.
Risposto in data 6 ago 2021
Sincerità e buona conoscenza della lingua inglese sono un buon biglietto da visita.
Risposto in data 20 nov 2020
Qual è lo stipendio lordo per livello?
(Staff Accountant 1,2, Senior 1,2, Manager ecc...)
Domandato in data 22 ott 2019
Senior 2: 32.000
Risposto in data 11 mar 2022
1200 al mese
Risposto in data 23 feb 2020
Effettuano una chiusura durante le feste natalizie?
Domandato in data 13 ott 2019
Non fanno chiusure.
Risposto in data 30 set 2022
Dipende dalla mansione e dagli ordini impartiti da Milano