Ambiente lavorativo flessibile, stimolante e curioso
Il mio lavoro non si può schematizzare con una giornata tipo, in quanto ogni giorno ci possono essere delle priorità che devono essere risolte anche rallentando eventuali progetti che sto seguendo.
La mia giornata all'interno della logistica è molto varia e va dall'effettuare analisi dati ad una parte lavorativa manuale-fisica.
All'interno di questa azienda ho avuto la possibilità di cambiare delle mansioni che mi hanno portato ad accumulare una vasta esperienza lavorativa che è andata crescendo partendo dal semplice lavoro di magazziniere ( stoccaggio merce ), alla pianificazione prima del prodotto finito ( occhiale ) in seguito anche dei componenti grezzi che servono per la produzione dell'occhiale, alla logistica dei magazzini inerenti materie prime. Nella logistica mi occupo di tutto ciò che riguarda la creazione, mantenimento, inventario etc di un magazzino passando per la gestione dei prelievi , trasferimenti fra magazzini, ricevimenti sia da fornitori esterni che da reparti di produzione. Gestisco tutta una serie di tabelle sul sistema SAP che permettono di fare tutto ciò. Infine sempre legati alla logistica seguo dei progetti con il gruppo supply lean con il fine di snellire i vari processi. Il mio lavoro mi piace molto sopratutto per la varietà delle cose da fare e soprattutto perchè molte volte si vedono i risultati del proprio lavoro sul campo. Molto gratificante sono i ringraziamenti dei colleghi quando si riesce a gestire il sistema in modo da facilitare il lav
ProMensa all'interno dell'azienda totalmente gratuita
Non fatevi fregare da ciò che dicono i giornali e i media, in Luxottica l'unica cosa positiva è la retribuzione. Per il resto, l'ambiente è negativo e le possibilità di carriera sono nulle: se non si è raccomandati o ruffiani non si va da nessuna parte.
I superiori per il 99% dei casi sono persone ignoranti, che sanno poco o nulla delle metodologie lavorative, appunto perché ricoprono ruoli ottenuti grazie a leccate varie senza quindi la buona e sana (ma ormai rara) meritocrazia.
La parte del welfare sembra una buona cosa (pacco spesa, assistenza sanitaria, libri scuola, borse di studio, ecc) ma è solo un mezzo per far vedere in modo positivo l'azienda alle persone che non ne hanno mai varcato gli ingressi: in realtà, sfruttamento "sopraffino", giochini psicologici infidi, mobbing e totale inascolto degli operai da parte dei superiori (a vari livelli) e da parte dell'ufficio "risorse umane" sono all'ordine del giorno.
Detto ciò, concludo dicendo che mi dispiace solo per il Sig.Del Vecchio, il quale, (probabilmente non essendo a conoscenza della situazione) non credo sarebbe felice di vedere la sua creatura distrutta lentamente da tali "personucole" prive di cervello, di senso civico e di rispetto verso gli altri.
Saluti.
Sono in stage da quasi un anno e l'unica cosa che posso direi in merito all'esperienza lavorativa che sto vivendo in Luxottica è che probabilmente si tratta del miglior ambiente lavorativo che si possa immaginare. La sede di Milano è un ambiente molto dinamico, motivante, perforamante e altamente formativo. Le opportunità di crescere e migliorare costantemente sono molte. I manager sono attenti alle esigenze dei loro collaboratori e le relazioni che si instaurano sono buone e propositive, è facile che si crei subito intesa tra colleghi. Ho letto purtroppo dei commenti non molto positivi da parte di alcuni utenti, anche in altri siti e dato che ho avuto la possibilità di interfacciarmi anche con le altre aree e funzioni aziendali ritengo che siano opinioni ingenerose e non aderenti alla realtà, tutte le persone con cui ho lavorato sono molto soddisfatte ed entusiaste del loro lavoro e devo dire che molto spesso sono sorpreso dalla voglia, l'impegno e le capacità profuse da molti miei colleghi. Non avendo molta esperienza nel mondo del lavoro sono molto grato della possibilità di avere come esempio persone così appassionate di ciò che fanno e che dimostrano gradi doti umane e professionali.
Il posto di lavoro in se non si puo criticare in quanto l'azienda si preoccupa della sicurezza dei suoi dipendenti , ottimo il servizio mensa ottimo l'organizzazione dei trasporti , ma chi ricopre un ruolo come capo turno e capo reparto dovrebbe dare piu impprtanza e avere piu dialogo con i lavoratori e non sentirsi un "Dio" sceso in terra e guardare gli altri dall'alto verso il basso con uma faccia schifiata quasi ; Un altra cosa cge ho notato all'interno del reparto sono le preferenze verso alcuni dipendenti che hanno piu libertá nel fare cose ; e l'essere "razzista " per chi viene dal sud non si addice ad un 'azienda come la Luxottica ; finisco.dicendo che se un dipendente non si sente gratificato e apprezzato per quello che fá SCAPPAAAAAAAAAA COME HO FATTO IO ;
ProAzienda attenta al dipendente
ControColleghi e responsabili di reparto poco troppo poco cordiali e disponibili al dialogo
L'ambiente lavorativo è altamente stimolante e anche i colleghi hanno saputo farmi diventare parte integrante del team.
Il servizio è dislocato sui vari plant produttivi e questo ha influito positivamente sulla conoscenza complessiva di questa grande realtà Italiana.
Gli insegnamenti ricevuti sono andati oltre l'ambito puramente tecnico, sono stati esaustivi e nel complesso mi hanno fatto comprendere meglio quali sono le dinamiche, qual'è la vision e quali sono gli obbiettivi di questa grande impresa che nonostante guardi al futuro resta saldamente attaccata al suo territorio.
La parte in cui ho riscontrato maggiori difficoltà è stato il primo approccio con le varie figure di stabilimento con le quali mi dovevo interfacciare, che col passare del tempo mi hanno riconosciuto e sono state d'aiuto nello svolgimento del mio lavoro .
My typical day at work was to control eyewear,find defects if any,decide passable defects and repair non-passable ones.Non repairable ones are consided spoilt.All defects are tabulated according type of defect and the cause of that defect.
I leant how to do a good quality control and making desions as to acceptable defects and non acceptable ones.I also leant how to use a machine to repair defects.With my years of experience i was assigned the duty of helping my co-workers know what was acceptable defects and what was not.
I had a good relationship with my co-workers as they consider me a humourious person.The hardest part of my job could be said to be eye fatique as i have to control several glasses for several hours.
The enjoyable part is knowing at the end of the day you did a good job.
Lo stabilimento Luxottica con sede in Lauriano è l'ambiente ideale.
Secondo la mia esperienza è un ambiente stimolante dove poter lavorare in un gruppo, a contatto con persone giovani e disposte a collaborare.
Avendo lavorato in due distinti reparti ho potuto conoscere realtà differenti e imparare varie lavorazioni di uno stesso prodotto; ho imparato lavorazioni e fasi della produzione sia di lenti che di montature. Ho lavorato al controllo qualità , lavoro stimolante ,gratificante e sempre diverso.
Ho avuto responsabili e capotiturno che mi hanno fatto crescere dato fiducia e con i quali si è instaurato un bel rapporto .
La mia esperienza è stata più che positiva e
sarei lieta di poter tornare a lavorare per una Grande Azienda leader nel settore come LUXOTTICA.
Ambiente lavoro stimolante e gratificante, attività lavorativa: soddisfacente
L'ambiente lavorativo era gratificante in quanto il rapporto con colleghi e superiori era buono, di conseguenza nel team si lavorava in armonia e al tempo stesso stimolati ad avere una buona produzione e un LQS positivo. L'unica pecca l'ANSIA DA CONTRATTO, nel momento in cui si avvicinava la scadenza del contratto di lavoro, (visto che si trattava di proroghe molto brevi) ero sopraffatta dalla paura di essere sempre lasciata a casa.
ProBuoni pasto, agevolazioni di ogni genere dai rimborsi ticket visite mediche, a quelli del bus per i figli e per i dipendenti stessi
Rispetto reciproco nel lavoro, collaborativi e propositività.
Ho lavorato 4 mesi all'interno dell'hub di Logistica sito a Sedico. L'ambiente di lavoro è sicuramente positivo, in quanto i colleghi e i superiori sono sempre disponibili ad aiutarti e valorizzare il lavoro che svolgi.
L'aspetto negativo è sicuramente la prospettiva lavorativa: pochissime possibilità di carriera e contratti a tempo determinato che nella maggior parte dei casi non vengono prorogati allo scadere dell'anno.
ProWelfare ben sviluppato, flessibilità oraria, stipendio, rispetto reciproco
ControAmbienti delle pause poco isolati dal rumore della fabbrica, poche prospettive di crescita professionale
La collaborazione con Luxottica mi ha fornito la possibilità di crescita a livello personale e professionale grazie ai numerosi corsi di frazione effettuati e alla trasmissione di capacità organizzative.
La parte più piacevole del mio lavoro è stato il raggiungimento degli obiettivi grazie alla mia caparbietà e all 'amore per il lavoro.
La parte un po' più complessa è stato trovare un accordo tra le esigenze del cliente e quelle dell'azienda , trovare un metodo per poter soddisfare entrambi.
Very corporate. You’ll feel like Luxottica wished you were a robot. My actual supervisor was a great person but he had no power over anything, not even my schedule. I worked very hard and got great call scores and metrics every month but was never rewarded. Zero flexibility for work/life balance. Schedules changed every 3 months using “shift bids” for my department. They say it was “performance-based” but in reality, if you’re a temp, there’s no hope of day shift for you, not even when you have great call metrics and high survey percentages. I actually liked the metrics-based system, I found it competitive enough to be engaging on its own merit but adding in the extra level of call metrics deciding your schedule made people hardly work together as a team because now suddenly if you help Jane with her call knowledge, she might get better than you and take your shift in 3 months.
All in all, the company seems like a good place to work at first, good glasses benefits, on site facilities and cafeteria, impressive building. But work there for a few months and the facade breaks down quickly. During COVID-19, corporate NEVER sent out an email to contractors/temps yet sent out several emails to all permanent Lux employees with different information like working from home details, etc. The email would say ALL Luxottica employees, with zero note for temps so one would assume they were included if they were a temp. Even the supervisors thought temps were included by wording of the em
Sunglass Hut... This company has gone through alot of changes over the recent years. This company use to offer a very rewarding pay structure for those who performed well. Earning up to 5% commission and bonuses. They have restructured pay 4 times in the past year alone and it's become a serious joke. There is no consistency in goals over LY and that's how you bonus and make commission in this company. Once you take the business to its near maximum potential for the area you live in, it's like hitting the ceiling. Yearly raises are laughable and insulting averaging 1 to 2% even with good performance and gains. You have to be committed to this job 100% as it will require alot of attention to be successful. You will receives calls in your time off, have to drop everything for people not showing up for whatever reason, or if people quit before you have planned PTO you are canceling your vacation... it happened to me multiple times. Alot of managers seem to have a hard time even using their PTO or holiday time off before it expires. It can be hard to balance having too many employees or too little... And with recent labor reduction it's hard to keep any quality employees, nevermind develop them into super stars that will help earn you money... cause if the store doesn't hit goal NO ONE makes commission on the team. The people calling the shots higher up I assume have zero experience in the field as they are rolling out more micromanaging task than actual strategies to improve ove
ProFree sunglasses, good foundation for learning to run a business, managing, and sales skills
ControIncome potential is limited, long stretches of work days and hours, one manager show
Typical day at the corporate office in Mason, OH involved meeting after meeting after meeting...and no time to ever do the work that came out of all those meetings. I did learn more about the optical industry, and learned some new skills that I have been able to utilize in other work. Forget normal work weeks, 50 to 60 hour is the minimum at the corporate office. Employees afraid to leave at 5pm, you will be dinged for not working hard enough. Constant fear of losing your job leads to a very poor work environment.
Management, or the Leadership Team as Lux likes to call it, showed very little leadership. Lux is incredibly top heavy, too many chiefs and not enough Indians. The leadership team seemed to have very little to do with talent and ability, and more to do with who you knew. There are some quality managers of course, but unfortunately those people are very few. This company is incredibly corporate, layers and layers of management and red-tape.
Hardest part of job was dealing with the indecision of the leadership team. Prepare to be given direction to only minutes later have that direction changed, and within hours have it changed once again. It's all about squeezing every penny out of the customer, rarely did I ever hear anyone in leadership mention helping someone see better.
Lux likes to tout all sorts of perks and the potential to make a big bonus. Don't let that fool you, to make bonus the sun, the moon, the stars, and the planets all must align! The review proce
Pronice corporate office in mason. gym, bank, and large full-service cafeteria on-site.
Controlong work hours, poor leadership, compensation below industry standards.
Buenas condiciones laborales y buen ambiente de trabajo
- un día típico en el trabajo:
Limpieza del mobiliario, recepción de producto a tienda y posterior almacenamiento
Atención personalizada al cliente y venta del producto, en este caso, gafas de sol
Funciones de caja (Cobro, dotación de dinero, conteo de dinero)
- lo que aprendiste:
Conocimiento de materiales y nuevas colecciones de gafas
Ajustar la gafa a cada tipo de cliente, si fuera necesario
Escuchar a cada cliente y encontrar la gafa que mejor se ajuste a sus necesidades sean económicas, funcionales o por estética/moda
Hacer inventario dos veces al año para tener un control de la mercancía que se tiene en tienda
Hacer pedidos especiales de gafas que habitualmente no se tiene en tienda en temporadas donde se precise un volumen más alto de venta o demanda de los mismos clientes
Responder correos internos de la empresa (feedbacks semanales, promociones, dudas que puedan surgir en el trabajo) al igual que pasar las ventas diarias a Excel.
- la dirección/gerencia:
Muy profesionales y dispuestos a cualquier duda que pudiera tener el trabajador
- Cultura laboral:
Ayudar a los trabajadores a incentivar la venta con cursos de formación vía online y así estar al tanto de las nuevas colecciones y lo que demandan los clientes
- la parte más difícil del trabajo:
No tenía dificultad dado que me encanta trabajar cara al público y tengo buenas dotes comunicativas
- lo que más te gustó:
El trato con la gente, acertar con las necesida
ProBuenas condiciones laborales, así como premiar a los trabajadores para incentivar y motivar sus ventas, crear un mejor ambiente laboral
ControLos horarios comerciales (de lunes a sábado, incluyendo algún festivos o temporadas altas como navidades, rebajas o promociones especiales), No tener vacaciones en verano por ser temporada alta en la venta de gafas de sol
Everything Lux touches, it ruins. They destroyed the once proud company, Lenscrafters. They destroyed the standards that Ray Bans were known for. They completely destroyed the quality of Oakley, and the list goes on. Lenscrafters was a phenomenal place to work. They were always listed in Fortune Magazines top 100 companies. That quickly went down hill. Now we are a shell of our former glory. Very high turnover rates. No training, no quality control, we are pushed to just "send out the glasses" instead of making sure they were manufactured right. Lab gets dinged on their commission if they fail an eyewear. Retail barely makes any commission anymore. They give is zero hours for associates. I had to get rid of half my team because of no hours. We are constantly asked by customers about lack of available associates. Usually staff one man teams on the floor and labs. Have to work 12 hour days to cover now. Due to having to get rid of associates, now have ZERO flexibility in scheduling and vacations. No training hours, we get 20 hours to Onboard a new associate. That's 20 hours to have them go through all company and government required training. All product knowledge training, all Point of Sales training, and then optical training (they forgot we are an optical company). Really? You want us to teach basic optics in a few hours? Associates are literally thrown in the floor and expected to help patients with one of the most important part of their anatomy, their eyes and a
Being a Lab tech would be fine if you got the training. As a retail employee of several years, I am used to thinking on my feet and learning quickly. How you are supposed to learn to do this job with no training is beyond me. I was the only one in the entire store who kept up with the Luxotica online training.
The staff made it so much worse as they all hated one another so on top of doing the job of three people, I also had to placate grown people in their late 40's and 50's every single shift.
They either work you 29 hours a week so you don't hit 30 and get benefits or you get 4 hours a week. If you work over 30 hours a week, which happens often, they act like it never happened and don't report it because they won't give you benefits. There were people working 36 hours a week for a year on our staff who "weren't considered full-time," and couldn't get benefits.
If your shift ends at 4 and the lab wants you to stay half an hour to run more glasses or clean up after them so they don't have to do it at closing, OH WELL YOU HAVE TO STAY.
I was also helping close out the retail side, cleaning, and restocking their shelves while the Assistant Manager watched TV on his phone. If I helped the retail side, the lab side screamed. If I refused to help the retail side as the lab wanted, the manager screamed and somehow my hours would get cut. The Assistant Manager could be as big a jerk as possible and refuse to help anyone else and that was fine.
The backbiting was
When I began my journey at LensCrafters, I thought this is a retail place like no other: energetic, care about their people and customers, innovative and seriously no competition from other optical retailers. My boss at the time was great but tough - yes there were tears and blood but you certainly were rewarded and felt that this is the place you can grow...but that changed, once management changed.
I was always supportive of management and their initiative, but when it began to feel like they are out to destroy your career, and if you felt you were already down, the shark came to that final bite, it became overwhelming...it felt like there was noone else to turn to. This is toxic - also toxic to talk about your staff in negative respect, because you do it to one, it eventually comes back to you and for upper management to do that is a graveyard digging for you alone.
If you can bend over and take all the beating with a smile and "genuine" acceptance then this is the place to work (because that same manager will have the same done from up above - so yes it comes from top down).
To conclude, if company is saying "customers and employees matter", simply following up with cutting employee hours/ store manpower, clients complaining because there are 4-15 customers per associate on regular basis, LAB running on bare minimum manpower, management overworked as a result, and upper management pushing because their arms are twisted (and ofcourse they make much more than those
Luxottica was a decent place to work outside of a manager who works in the Shipping/Receiving department. She expects you to work like a seasoned veteran after only a few shifts. Which can be kind of hard when you only work 1-2 days a week because they send you home early almost every shift or you get sent to a different department before you can master what you are currently doing. She also is apart of the extremely high turnover rate Luxottica has. Six people including me were hired in the Shipping/Receiving department to start 1/25/2020 by 2/22/20 only one of those six people remain working under her. Four leaving because of her and the inconsistent hours. She fired me after I was late three minutes on two separate occasions. I do understand being at work and being on time is important, we were only making $100-175 a week because of the amount of hours we were sent home early. A full check should have been around $350 a week. All 6 of us were hired to the weekend shift Saturday-Monday 12 hours each shift. In the span of almost a month we did not work a full 36 hour week once. We left early every single Saturday, only had to come in 1 out of 5 Sundays and got sent home early twice on Monday. While they said it was a 36 hour work week we averaged about 20-24 hours. They told us it would pick up and we would receive more hours. It never got any busier and we still kept getting fewer than 36 hours a week, despite that they still hired 3 more people for the department. She
3,0
Accounts Receivable Clerk | Dallas, TX | 13 feb 2014
An environment where numbers matter more than the employees.
A normal day at Luxottica would consist of a morning meeting and overall plan to acquire the goal for the day. Changes would then be made to the coating machines necessary to meet the daily goal. The work volume would be moved to our area of the department where we have to load the lenses into sectors and into the coating machines. Maintenance is required on coating machines everyday, so as an operator I would have efficiently complete this task while at the same time other coating machines are running simultaneously. Maintenance involves changing the shields protecting the inner walls of the coating machine from chemical deposition, replacing ion guns, and at times replacing electron beam gun emitter(rebuilding these different types of guns are also part of the maintenance). That is usually a typical day. I have learned how to work with others and how to plan my day around the expectations that my upline provides and what management expects. I've also learned how to troubleshoot these coating machines. There are times where alarms/errors occur during the coating process, the machine pauses, so one must know how to correctly clear the error otherwise the run could be blown(ruin the lenses inside). It is very critical to pay attention and to be aware of every detail to avoid such a mistake of blowing a run full of hundreds of lenses. The hardest part of the job is dealing with others with different ideas to the job, other than that the actual job is not that difficult. The mos
1,0
Customer Service Representative | Mason, OH | 15 mar 2021
Just dont/you will regret it!
This place is only interested in contract work assignments. I was told they wanted to hire me, (even used my scripting I used on my own calls for future training classes), but without a word ended my position on the 90th day. This company does not train efficiently(because they don't care if you succeed-because you wont last long), communication is poor and no one is held accountable for anything they say. They want you to fill a seat-that's it, and they will not hire anyone, so they can avoid giving any benefits or security. I was lied to and told they over hired for the position but a week later was contacted by multiple recruiters for my SAME position. I'm now facing a possible eviction and all my bills are due, due to not knowing it was a 3 month contract (I was advised it was a temp to hire) and I am now scrambling to find alternate work. I kept hearing how I was great, my numbers were great and how everything was soo great, until I was blindsided. This company does not value anyone coming through the door and it is a consistent cycling through employees. I saw them cut over 12 employees that had a 2 month contract-and those employees weren't aware it was contract work. And this company is well aware you can't collect unemployment but promises you the moon. There was no legal recourse for what happened to me, even though morally it is shameful. Totally worst experience of my life! I wouldn't work here if they begged me too!
And after this experience, I have taken to
ProWork at Home
Contro***You could lose your whole life***
Domande e risposte su LUXOTTICA
Perchè vorresti lavorare per Luxottica?
Domandato in data 8 giu 2020
È sempre stato il mio sogno,vorrei lavorare per Luxottica perché credo sia una delle poche aziende serie e con un ottima reputazione internazionale.
Risposto in data 22 gen 2021
Perchè è un eccellenza italiana, nonchè attenta ai diritti dei lavoratori
Risposto in data 20 nov 2020
Quali benefit offre Luxottica?
Domandato in data 12 dic 2022
Niente
Risposto in data 3 mag 2023
Welfare
Risposto in data 23 feb 2023
Per chi viene assunto con contratto iniziale di stage di 6 mesi ci sono prospettive di assunzione?
Domandato in data 12 ott 2020
Dipende da te e dalle posizioni che hanno aperte il quel periodo. A me avevano detto di sì per iniziare subito dopo i 6 mesi. Purtroppo per motivi burocratici hanno dovuto rimandare e mi avevano promesso che dopo 1-2 mesi avrebbero risolto e che mi facevano tornare e così è stato. Luxottica è un azienda MOLTO seria. Se dicono una cosa la fanno è così è stato. Adesso mi hanno rinnovato per 1 anno!
Risposto in data 16 gen 2022
Si certo,ma tutto dipende dalle posizioni che hanno aperte e da te che ti fai notare. Ad esempio a me hanno detto ad Ottobre che non c'erano posizioni aperte ma che dopo 1-2 mesi mi avrebbero chiamato per tornare a lavorare a Gennaio. È così è stato,qualche giorno fa mi ha richiamato!
Risposto in data 25 dic 2021
Quanto spesso hai ottenuto aumenti di stipendio presso Luxottica?
Domandato in data 22 nov 2022
Mai
Risposto in data 27 mag 2023
Mai
Risposto in data 17 apr 2023
Quali sono i criteri applicati da Luxottica per le ferie? Quanti giorni allanno hai a disposizione?
Domandato in data 19 mar 2022
3 settimane
Risposto in data 22 feb 2023
Ferie collettive estive, senza possibilità di modifiche. Ferie individuali su richiesta scritta, disponibilità limitata, precedenza a dipendenti con figli.